Kardinalitet |
Element |
Beskrivelse |
1 |
ApplicationResponse |
|
1 |
• cbc:CustomizationID |
Tilpasnings-ID
Identificerer dokumentet som et OIOUBL dokument
Eksempel:Always use: urn:fdc:peppol.eu:poacc:trns:mlr:3@urn:fdc:oioubl.dk:trns:message_level_response:3.0
|
1 |
• cbc:ProfileID |
ProfilID
Identifikationen for en profil i en specialtilpasset version af UBL som bliver brugt.
Eksempel:urn:fdc:oioubl.dk:bis:message_level_response:3
|
1 |
• cbc:ID |
Løbenummer
Løbenummer tildelt af afsender, til identifikation af dokumentet.
Eksempel:mlr-123
|
1 |
• cbc:IssueDate |
Udstedelsesdato
Datoen for dokumentets udstedelse. I Nemhandel forventes dokumenter at være udstedt samme dag som de sendes.
Eksempel:02-03-2024
|
0..1 |
• cbc:IssueTime |
Udstedelsestidspunkt
Klokkeslættet for dokumentets afsendelse. Er normalt uden juridisk betydning.
Eksempel:13:34:32
|
1 |
• cac:SenderParty |
Afsenderpart
Den part som sender Message Level Response dokumentet. For profilen Message Level Response er dette altid den forretningsmæssige modtager af det dokument som giver anledning til den aktuelle Message Level Response (corner 4 i den oprindelige transaktion). For profilen Message Level Response er dette det tekniske endepunkt for den oprindelige modtagers serviceleverandør (corner 3 i den oprindelige transaktion).
|
1 |
• • cbc:EndpointID |
Endepunkts-ID
Angiver det Nemhandel endepunkt, f.eks. et CVR eller GLN nummer, hvortil korrespondance vedrørende dette dokument kan stiles.
|
M |
• • • @schemeID |
Identificerer den kodeliste som den kode der er anvendt i dette felt er opført på.
Eksempel:0088
|
1 |
• cac:ReceiverParty |
ModtagerPart
Den part som modtager Message Level Response dokumentet. For profilen Message Level Response er dette altid den forretningsmæssige afsender af det dokument som giver anledning til den aktuelle Message Level Response (corner 1 i den oprindelige transaktion). For profilen Message Level Response er dette det tekniske endepunkt for den oprindelige afsenders serviceleverandør (corner 2 i den oprindelige transaktion).
|
1 |
• • cbc:EndpointID |
Endepunkts-ID
Angiver det Nemhandel endepunkt, f.eks. et CVR eller GLN nummer, hvortil korrespondance vedrørende dette dokument kan stiles.
|
M |
• • • @schemeID |
Identificerer den kodeliste som den kode der er anvendt i dette felt er opført på.
Eksempel:0184
|
1 |
• cac:DocumentResponse |
Svar
Den svarbesked som formidles til afsenderen af det oprindelige dokument.
|
1 |
• • cac:Response |
Svardetaljer
Det tekniske indhold af svaret.
|
1 |
• • cac:DocumentReference |
Dokumentreference
Identificerer det dokument som svaret vedrører.
|
1 |
• • • cbc:ID |
Dokumentets løbenummer
Løbenummer tildelt af det oprindelige dokuments afsender, f.eks. en fakturas fakturanummer.
Eksempel:Invoice Number or Order Number
|
0..1 |
• • • cbc:DocumentTypeCode |
Dokumenttype-kode
Dokumentets type angivet som en kode.
Eksempel:130
|
0..1 |
• • • cbc:VersionID |
Dokumentets versionsnummer
Den version af dokumentet svaret omhandler. (F.eks. katalogversion.)
Eksempel:428.34
|
0..n |
• • cac:LineResponse |
Linjesvar
Anvendes ved afvisninger, til at beskrive af de fejl der begrunder afvisningen af dokumentet.
|
1 |
• • • cac:LineReference |
LinjeReference
Reference til den linje hvor fejlen er identificeret.
|
1..n |
• • • cac:Response |
Svardetaljer
Detaljeret svarbeskrivelse.
|
0..1 |
• • • • cbc:ResponseCode |
Svarkode
Kode for linjesvaret.
Eksempel:RE
|
1 |
• • • • cbc:Description |
Beskrivelse
Beskrivelsen af linjesvaret. Skal angives på engelsk.
|
1 |
• • • • cac:Status |
Fejltype
Oplysninger om typen af teknisk fejl identificeret i linjen.
|
1 |
• • • • • cbc:StatusReasonCode |
Fejltypekode
Kode der angiver typen af teknisk fejl i linjen.
Eksempel:BV
|