messagelevelresponseTree


Kardinalitet Element Beskrivelse
1 ApplicationResponse
1 • cbc:CustomizationID
Tilpasnings-ID
Identificerer dokumentet som et OIOUBL dokument
Eksempel:
Always use: urn:fdc:peppol.eu:poacc:trns:mlr:3@urn:fdc:oioubl.dk:trns:message_level_response:3.0
1 • cbc:ProfileID
ProfilID
Identifikationen for en profil i en specialtilpasset version af UBL som bliver brugt.
Eksempel:
urn:fdc:oioubl.dk:bis:message_level_response:3
1 • cbc:ID
Løbenummer
Løbenummer tildelt af afsender, til identifikation af dokumentet.
Eksempel:
mlr-123
1 • cbc:IssueDate
Udstedelsesdato
Datoen for dokumentets udstedelse. I Nemhandel forventes dokumenter at være udstedt samme dag som de sendes.
Eksempel:
02-03-2024
0..1 • cbc:IssueTime
Udstedelsestidspunkt
Klokkeslættet for dokumentets afsendelse. Er normalt uden juridisk betydning.
Eksempel:
13:34:32
1 • cac:SenderParty
Afsenderpart
Den part som sender Message Level Response dokumentet. For profilen Message Level Response er dette altid den forretningsmæssige modtager af det dokument som giver anledning til den aktuelle Message Level Response (corner 4 i den oprindelige transaktion). For profilen Message Level Response er dette det tekniske endepunkt for den oprindelige modtagers serviceleverandør (corner 3 i den oprindelige transaktion).
1 • • cbc:EndpointID
Endepunkts-ID
Angiver det Nemhandel endepunkt, f.eks. et CVR eller GLN nummer, hvortil korrespondance vedrørende dette dokument kan stiles.
M • • • @schemeID
Identificerer den kodeliste som den kode der er anvendt i dette felt er opført på.
Eksempel:
0088
1 • cac:ReceiverParty
ModtagerPart
Den part som modtager Message Level Response dokumentet. For profilen Message Level Response er dette altid den forretningsmæssige afsender af det dokument som giver anledning til den aktuelle Message Level Response (corner 1 i den oprindelige transaktion). For profilen Message Level Response er dette det tekniske endepunkt for den oprindelige afsenders serviceleverandør (corner 2 i den oprindelige transaktion).
1 • • cbc:EndpointID
Endepunkts-ID
Angiver det Nemhandel endepunkt, f.eks. et CVR eller GLN nummer, hvortil korrespondance vedrørende dette dokument kan stiles.
M • • • @schemeID
Identificerer den kodeliste som den kode der er anvendt i dette felt er opført på.
Eksempel:
0184
1 • cac:DocumentResponse
Svar
Den svarbesked som formidles til afsenderen af det oprindelige dokument.
1 • • cac:Response
Svardetaljer
Det tekniske indhold af svaret.
1 • • cac:DocumentReference
Dokumentreference
Identificerer det dokument som svaret vedrører.
1 • • • cbc:ID
Dokumentets løbenummer
Løbenummer tildelt af det oprindelige dokuments afsender, f.eks. en fakturas fakturanummer.
Eksempel:
Invoice Number or Order Number
0..1 • • • cbc:DocumentTypeCode
Dokumenttype-kode
Dokumentets type angivet som en kode.
Eksempel:
130
0..1 • • • cbc:VersionID
Dokumentets versionsnummer
Den version af dokumentet svaret omhandler. (F.eks. katalogversion.)
Eksempel:
428.34
0..n • • cac:LineResponse
Linjesvar
Anvendes ved afvisninger, til at beskrive af de fejl der begrunder afvisningen af dokumentet.
1 • • • cac:LineReference
LinjeReference
Reference til den linje hvor fejlen er identificeret.
1..n • • • cac:Response
Svardetaljer
Detaljeret svarbeskrivelse.
0..1 • • • • cbc:ResponseCode
Svarkode
Kode for linjesvaret.
Eksempel:
RE
1 • • • • cbc:Description
Beskrivelse
Beskrivelsen af linjesvaret. Skal angives på engelsk.
1 • • • • cac:Status
Fejltype
Oplysninger om typen af teknisk fejl identificeret i linjen.
1 • • • • • cbc:StatusReasonCode
Fejltypekode
Kode der angiver typen af teknisk fejl i linjen.
Eksempel:
BV